+421 918 994 093 (po-pia: 7:30-15:30)


CHUTÍ?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany

Kategória:
Slovenská súčasná
Veľkosť:
140 × 215 mm
Autor:
Miroslav Spišiak
Vydavateľ:
Miroslav Spišiak
Formát:
140 × 215 mm
Väzba:
Paperback
Počet strán:
172

Dostupnosť:
Skladom na externom sklade - zvyčajne odosielame do 7-30 dní..
Cena:
€ 10.90 € 9.91
Nákupom získate 50 kreditov.
Obsah knihy: CHUTÍ?! - Príručka spotrebiteľskej sebaobrany Postava Zbojníka Globina na obálke charakterizuje v skratke všetko, o čom je kniha Miroslava Spišiaka. Autor vstúpil na Slovensku aj v Česku do povedomia verejnosti odhaľovaním nečestných praktík výrobcov a predajcov potravín. Rozhovor, ktorý k téme poskytol v roku 2013 populárnemu týždenníku si v elektronickej forme prečítalo viac ako 185-tisíc čitateľov. Nadväzne dostal ponuky na vystúpenia takmer od všetkých slovenských aj českých médií. „Chcel som upriamiť pozornosť spotrebiteľov na to, čo nakupujú a jedia. Slováci dávajú v priemere až 40 % svojich výdajov na potraviny. Chcem, aby spotrebitelia pochopili, že nemusia „zhltnúť“ všetko, čo im podstrčia. Aby si uvedomili, že majú za svoje peniaze žiadať a dostať potraviny, aké chcú a potrebujú,“ hovorí autor knihy Miroslav Spišiak. „Kritériá kvality, akými boli prirodzená a zdravá výživa, čerstvosť, chuť a vôňa potravín, boli nahradené kritériami ako rentabilita, obrat, marža a zisk. Ak u väčšiny výrobcov prednostne fungujú takéto kritériá, potom priam zákonite musí tento proces vyústiť aj do potravinárskych škandálov,“ dodáva autor. Spotrebitelia sa často stretávajú s nečitateľnými či falošnými etiketami, s potravinami po termínoch spotreby, potraviny v reťazcoch ležia často na pultoch zapáchajúce a hnijúce... Zdá sa, že ochrana spotrebiteľa v Európe ani u nás nie je veľmi účinná, a preto bude musieť pristúpiť k „sebaobrane“ každý sám. Autor dal knižku prečítať a ilustrovať deťom – malým výtvarníkom s nádejou, že sa na potraviny pozrú inak ako cez agresívnu reklamu a budú motivovať rodičov k uvedomelejšiemu prístupu k potravinám. Jednotlivé kapitoly knihy sa zaoberajú väčšinou problémov, ktoré musí spotrebiteľ pri nákupe riešiť. Autor upozorňuje na situácie, v ktorých sa zvádzanie mení na zavádzanie a hovorí aj o možnostiach sebaobrany spotrebiteľa pred rôznymi trikmi potravinárov. Už názvy kapitol sľubujú zaujímavé čítanie, napríklad: Vozík či košík?; Umiestnenie tovarov v obchode; Večne čerstvá zelenina; Pomer ceny a kvality. Alebo: CHVÁLENKÁRSKE TRIKY A TVRDENIA (Inovácie; Z prírody, prírodný produkt). Užitočné pre spotrebiteľov sú i časti knihy, v ktorých autor píše o označovaní potravín a zložení mnohých populárnych výrobkov. Najzaujímavejším druhom potravín venuje autor viac ako 20 samostatných častí knihy, kde popisuje napr. zloženie mäsových, pekárenských či mliečnych výrobkov.
Najpredávanejšie v kategorii zobraziť viac
Kniha - Karma je zdarma
€ 8.17
Vypredané
Kniha - Zrno času
€ 8.09
Vypredané
Kniha - sLOVEnky
€ 8.09
Vypredané
Kniha - Dunaj v Amerike
€ 11.73
Vypredané
Kniha - Imidž šelmy
€ 8.99
7-30 dní
Hlavný partner

Kontakt
HOLLYWOOD C.E.S., s.r.o.
Bernolákova 14
031 01 Liptovský Mikuláš
Slovenská Republika

+421 918 994 093 (po-pia: 7:30-15:30)
info@niagara.sk
Odporúčame tiež
Plyšákovo.sk